יום שלישי, 19 במרץ 2013

ניראות ברשתות חברתיות

רשתות חבתיות מקיפות אותנו בחיי היום יום מכל עבר בזירה האישית, החברתית וכמובן גם העסקית. חברות, ארגונים ואנשי עסקים כבר הפנימו את הפוטנציאל העצום של ניראות ונוכחות ברשתות אלו והם מקדישים לכך משאבים רבים. התפיסה העיקרית היא שזוהי זירה לגיטימית ורבת השפעה, ובמידה רבה, "אם אתה לא שם אתה לא קיים". בכדי להפיק את המירב מהניראות הזאת חשוב לזכור כמה נקודות חשובות וליישם אותן:

העקרון החשוב ביותר הוא, שלאחר שפותחים חשבון ברשתות חברתיות ומקימים "דף" של החברה קריטי לתחזק ולעדכן אותו באופן יומיומי וסדיר - ללא דינמיות לא יהיה כל טעם בניראות על גבי מדיה דיגיטלית ואפילו יוכל להיגרם נזק תדמיתי. מומלץ להחזיק במשרה ספציפית עבור תחום זה בכדי לספק את המשאבים הנחוצים.

יש להזין את המדיה החברתית במידע רלוונטי - מבצעים, סיקורים, חדשות ועוד. אמנם, מדיה זאת מאופיינת בקלילות מסויימת לעומת האתר הראשי של החברה אבל אין להפוך אותה לבמה חובבנית. חשוב מאוד לבקר כל מה שמופיע בה, על אחת כמה וכמה אם לקוחות מזינים על גביה פרטים.

מדיה דיגיטלית היא אמצעי מעולה להקמה ולתחזוקה של מועדון לקוחות - כך ניתן לשלוח עדכונים ולקיים מערכת יחסים הדוקה עם אותה קהילה. פייסבוק לדוגמה מציע אפשרויות רבות של שמירה על קשר או עדכונים הדדיים ומומלץ לבצע זאת בהקשר של מועדון הלקוחות.

מבחינה ויזואלית חשוב כי העיצוב יתכתב עם המאפיינים של החברה ויכלול את הלוגו, את הצבעים המזוהים עמה וגם את הסגנון הכללי שבא לידי ביטוי גם בניסוח ובסגנון הכללי. חשוב לזכור כי מדובר על שלוחה חיה ונושמת של החברה, אשר מייצגת אותה באופן שוטף על גבי המדיה.

ולסיום, ישנן חברות המתמחות בבנייה של מדיה חברתית עבור חברות ובמידה ולחברה עצמה אין את היכולת/ הידע/ המשאבים לעשות זאת לבדה - מומלץ כי תשכיל להיעזר בגורם חיצוני שכזה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה