יום ראשון, 3 במרץ 2013

כיצד להפיק ניוזלטר

ניוזלטר הוא למעשה דיוור אלקטרוני של מידע (מבצעים, תוכן רלוונטי או שיתופי פעולה) באמצעות מערכת אינטרנטית הכוללת כתובות מייל. זהו יישום טכנולוגי-דיגיטלי חדשני יחסית, אשר בשנים האחרונות הולך ותופס תאוצה, כמו גם את מקומו של הדואר "הרגיל" שמגיע לאט יותר, מצריך בזבוז בניירות ובעיקר - נראה פחות מרשים ואפקטיבי.

כיום, חברות, ארגונים או אנשי עסקים משקיעים תשומת לב רבה לכל הנושא של מדיה דיגיטלית, אשר מתבססת ברובה על מערכת דיוור שכזאת, המאפשרת לפנות לקהל לקוחות פוטנציאלי ולהגדיל אותו במהירות רבה.

כאשר מפיקים ניוזלטר חשוב לשים לב לכמה מאפיינים: הכתיבה צריכה להיות שיווקית וכזאת התואמת את הסגנון והאג'דה של השולח. בנוסף, חשוב להדגיש בפני הנמענים את הערך המוסף שבקבלת הדיוור - התייחסות אל ניוזלטר כאל מעמסה או הגרוע מכל - כאל "ג'אנק מייל" היא התוצאה הגרועה ביותר שיכולה להיות, ומה שיגרום לרצון להיות מוסר מרשימת הדיוור.

חשוב מאוד שלא לשלוח ניוזלטר יותר מפעם בשבוע - עומס יגרום לרוויה ולתחושה כי החברה מנדנדת - פשוטו כמשמעו. מאידך, חשוב לשלוח ניזולטרים באופן סדיר עד כמה שניתן בכדי לעודד המשכיות ולבנות מערכת יחסים בין החברה לנמענים.

נקודה חשובה נוספת היא החובה על פי חוק לצרף אפשרות להסרה מרשימת התפוצה - אי כיבוד נקודה זאת יכול להביא לתביעה מצדו של הנמען. נוסף על כך, חשוב לאפשר הצטרפות לרשימת הדיוור על ידי המעוניינים - דבר שיגדיל מיידית את רשימת התפוצה ולמעשה מטרתו העיקרית של הדיוור.

מומלץ לבנות מערכת דיוור פרקטית ופשוטה לשימוש אשר תמנע מצבים לא נעימים או בעיות בעת השליחה. כמו כן, כדאי לבחור בפורמט אחיד, שיווקי וברור שיחתור לאחידות סגנונית של הדיוורים.

ולבסוף, מומלץ שהנושא ירוכז בידי אדם אחד בחברה, אשר יהיה בקיא במערכת, יכיר את קהל הלקוחות וידע לתת מענה בעת הצורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה