יום שלישי, 5 במרץ 2013

מועדון לקוחות - שייכות אקסלוסיבית

חברות וארגונים מודעים כיום לעובדה כי מערכת היחסים עם לקוחותיהם היא בין האלמנטים החשובים ביותר לשמירה על ההצלחה שלהם ועל מיצובם הגבוה בשוק. בין האמצעים ליצר זאת נמצא מועדון הלקוחות - יצירת קהילה של לקוחות והעברת המסר כי הם מהווים הרבה מעבר לקונים חד פעמיים. חברות מודעות כיום לעובדה כי לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר שקונה שוב ושוב, ולכן יש להשקיע בו ולהעניק לו יחס מיוחד.

בניית מועדון לקוחות יוצרת תחושה אקסלוסיבית בקרב הלקוחות שמודעים לעובדה כי משקיעים בהם. היחס המיוחד יכול להתבצע באמצעות כמה דרכים:

שליחת ניוזלטרים קבועים ועדכונים על מבצעים או הנחות; הענקת מתנות ביום הולדת; הזמנה ועדכונים לצפייה בקולקציה חדשה ועוד הן דוגמאות מצוינות לתשומת לב שניתנת על ידי החברה וגורמת ללקוחות להעריך אותה ולהנות מחוויית השייכות אליה.

גם עיתון דיגיטלי הוא אמצעי מצוין לשימור מערכת היחסים בין הלקוחות לחברה. מדובר על מידע רלוונטי שמעניין את לקוחות החברה הקשורים בדרך כזאת או אחרת לתחום שבה עוסקת החברה. עיתון שכזה מעניק ללקוחות את התחושה כי החברה מתייחסת אליהם ברצינות ורוצה לעשות את הטוב ביותר עבורם בכל נושא. כמו כן, כך ממצבת עצמה החברה באופן שמוכיח כי היא רחבת אופקים ושטחי עניין ומעוניינת להתפתח עוד.

אפשרות נוספת שחברות רבות מאמצות הוא מתן כרטיס מועדון ללקוחות, לעתים אפילו בצורת מחזיק מפתחות או כרטיס אשראי. לעתים עולה ההרשמה למועדון הלקוחות כסף ולעתים היא בחינם, כך או כך יש לחדש אותה - עוד אלמנט שמקנה לה תחושת חשיבות.

חברה מצליחה היא כזאת אשר שומרת מכל משמר על הלקוחות שלה וגורמת להם לחזור אליה שוב ושוב.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה