יום שלישי, 5 בפברואר 2013

שימור לקוחות - קשר רציף

נראה, כי הגורם החשוב ביותר אליו מטיפים יועצי השיווק לחברות חדשות, הוא הגדלת מאגר הלקוחות בכדי להגדיל את ההכנסות של החברה.
אמנם, מדובר על גורם משמעותי וחשוב מאי כמותו, אך חשוב לא פחות לשים לב גם להיבטים אחרים שקשורים במאגר הלקוחות של החברה והוא - שימור הלקוחות הקיימים.

כולנו מכירים את המצב המתסכל שבו משכנעים אותנו להצטרף לחבילות שונות ולשלם כסף באופן קבוע אך לאחר שהסכמנו נדמה כי מתעלמים מאיתנו, וכי היחס הטוב לו זכינו נעלם...

לכן, חיוני לשמור על קשר רציף ואיכותי עם הלקוחות הקיימים כיוון שאנחנו מעוניינים כי הם ימשיכו להיות כאלו ולא יפסיקו את הקשר עם החברה.
שימור לקוחות יכול להתבצע בדרכים שונות ופשוטות, אשר המשותף להן הוא גורם הרציפות: שליחת ניוזלטר קבוע המעדכן בנוגע למבצעים או הנחות הוא אמצעי מצוין אשר גורם ללקוחות אלו לחוש כי הם זוכים ליחס מיוחד.
גם מגזין דיגיטלי הוא אפשרות טובה, במידה והוא כולל מידע רלוונטי וחשוב.
ישנן חברות שמגדילות לעשות ובונות מועדון לקוחות של ממש - מה שמעניק תחושה של שייכות שללא ספק תורמת לקשר רציף.

בכל אופן, חשוב לייעד לנושא תכנית שנתית ולהתעדכן בחידושים הטכנולוגים שמאפשרים זאת - קיימים כאמור אמצעים רבים ומומלץ לממש לפחות שניים-שלושה מהם בכדי לרצות את הלקוחות ולא לאמץ התנהלות אדישה אשר בהחלט יכולה להותיר אותנו מתוסכלים לאחר איבוד הכנסה מלקוחות אלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה